Chi Siamo?

MEDRAPTORS è un associazione ONLUS di ornitologi e birdwatchers che lavora da diversi anni nell'area del Mediterraneo centrale e più recentemente anche nel Mediterraneo orientale.

Si propone di portare avanti la ricerca e la protezione dei rapaci migranti attraverso progetti specifici e campi di osservazione.

MEDRAPTORS è un associazione aperta a tutti/e, nonché alla collaborazione con enti, associazioni, strutture universitarie, gruppi di ricerca e quant'altro.

Il nostro interesse è concentrato in particolare sul comportamento di volo durante l'attraversamento di superfici d'acqua, sull'orientamento, la navigazione e la trasmissione di informazioni. Alcune ricerche sono state il risultato di osservazioni contemporanee in differenti siti.

 

 

Who are we?

MEDRAPTORS is a No-profit Association of ornithologists and birdwatchers, that has been working for several years in the Central Mediterranean area and more recently also in the East Mediterranean.

We work to improve research and protection of migrating birds of prey through specific projects and observation camps.

MEDRAPTORS is an Association ready to receive anyone else contribution and we ‘d like to cooperate with other NGOs, associations, University and others researcher teams.

Our interest is focused in particular on water crossing behaviour, orientation, navigation and information transmission. Some researches have been the result of simultaneous observations in different sites.

 

MEET OUR STAFF:


Capovaccaio (Neophron percnopterus) isola di Marettimo, agosto 1998

Egyptian Vulture island of Marettimo, August 1998 (by M. Panuccio)


Home - Projects - Fieldwork Sites - Papers - Links